صادرات نبات بسته بندی به کشور عراق

نبات یکی از پر مصرف ترین تنقلات در کشور ایران است، نبات علاوه بر داشتن مصارف خوراکی مصارف درمانی و دارویی نیز دارد و در طب سنتی خیلی کاربرد دارد. برای همین نحوه بسته بندی نبات هم بسیار مهم است. در این مقاله می خواهیم با نبات بسته بندی نبات آشنا شویم.

معرفی انواع نبات ها

محصول نبات انواع متفاوتی دارد و به شکل های متفاوتی تولید می شود:

نبات چوبی: در واقع از تشکیل نبات بر روی چوب یا نی های کوتاهی تولید می شود. این نوع نبات بیشترین صادرات کشور را به خود اختصاص داده است. معمولا نبات  در طعم های مختلف (هل دار، زعفرانی، دارچینی و غیره) تولید می گردد.

شاخه نبات: این نوع از نبات نیز به شکل رشته های باریک و بلند و در طعم  و مزه های مختلف ایجاد می شود.

نبات شکسته: به دلیل ظرافت زیاد در تولید انواع نبات، مقداری از نبات ها شکسته شده و به صورت دانه های نگینی خرد شده تبدیل می شود، این نوع محصول بیشتر مصرف خانگی دارد.

نبات تخته: نبات هایی که معمولا ته ظروف تولید نبات، تولید می شود، بسته بندی می شوند و به دلیل داشتن مقدار زیاد شکر نسبت به نبات های دیگرشیرین ترند.

نبات پودری: این محصول همان نبات معمولی است فقط به صورت پودر شده می باشد.

معرفی انواع نبات ها

انواع بسته بندی و کارتن های نبات

محصول نبات را بسته به موارد و نوع مصرف آن و مشتریان و بازار هدف به شکل های مختلف می توان بسته بندی کرد.

کارتن نبات: کارتن های نبات در اندازه های بزرگ به خاطر هزینه مقرون به صرفه برای بسته بندی و فروش فله مناسبتر هستند.

جعبه بسته بندی: معمولا مشتریان این کارتن ها نیازمند بسته بندی زیبا و باکیفیت هستند. چون نبات به این شکل بسته بندی را می شود با قیمت بالا تر به فروش رساند و برای بسته بندی صادراتی هم از این جعبه ها استفاده کرد.

بسته بندی نبات در ظروف یکبار مصرف: این نوع بسته بندی نبات بسیار مقرون به صرفه می باشد و برای مشتریانی مناسب است که می خواهند بدون هزینه زیاد یک بسته بندی مناسب داشته باشند.

بسته بندی نبات سلفونی یک نفره: استفاده  این بسته بندی ها برای مصارف کافی شاپ ها، رستوران ها و غیره است.

پاکتهای بسته بندی: پاکت بسته بندی هم به چند شکل تولید می شود، پاکت ها معمولا به صورت بغل کاست، ته کاست، سه طرف کاست و غیره می باشد و می شود از آن ها برای بسته بندی نبات شاخه ای زعفرانی ، نبات چوبی، نبات طعم دار گیاهی و غیره استفاده کرد.

لفاف های بسته بندی: لفافها خودشان انواع متفاوتی دارند (opp،bopp،cpp)  که قابلیت تولید با دوختها و ضخامتهای متفاوتی را نیز دارند. این نوع بسته بندی ها قابلیت چاپ بالایی دارند و از پر مصرف ترین بسته بندی ها برای مواد غذایی به حساب می آیند .

 

ویژگی های بسته بندی های نبات

از آنجایی که نبات را پس از تولید شدن، نمی شود ضدعفونی کرد داشتن یک بسته بندی بهداشتی و استاندارد برای محفاظت از نبات در برابر آلودگی ها بسیار اهمیت دارد. همچنین این بسته بندیها بخوبی باید از محصول در برابرل فشار، ضربه و دیگر آسیب های احتمالی در حین حمل و نقل و جا یه جایی محافظت نمایندو از شکسته شدن نبات ها جلوگیری کنند (مخصوصا نبات های شاخه ای و نبات های چوبی).

کارتن نبات را می شود در اندازه ها، ضخامت و وزن های مختلفی تولید نمود، در زمان طراحی معمولا روی جعبه پنجره ای قرار میگیرد تا نبات داخل جعبه هم به خوبی دیده شده و جلوه بسته بندی را چندین برابر زیبا تر کند.

مجموعه ایران زعفران با داشتن ماشین آلات جدید و روز دنیا آماده تولید و بسته بندی انواع مختلف نبات بسته بندی شده می باشد. کلیه کارتن های بسته بندی از مواد درجه یک تولید شده و بهترین کیفیت را دارند.

کارتن و بسته بندی نبات صادراتی

برای طراحی بسته بندی نبات برای صادرات، کشور مقصد بسیار اهمیت دارد. به علاوه باید از مواد با کیفیت بالا و استاندارد برای بسته بندی نبات  های صادراتی استفاده نمود. همچنین جلوه و ظاهر نبات بسته بندی نقش مهمی در صادرات و فروش آن داشته و یک طراحی خاص وزیبا مخصوصا برای یک محصول صادراتی مثل نبات بسته بندی، اهمیت به خصوصی دارد. واحد طراحی زعفران ایران با طراحی بسته بندی های جدید، به روز و مدرن و در عین حال اقتصادی و مقرون به صرفه کاری می کند که محصول نبات بسته بندی از بقیه محصولات متمایز شده و روی قفسه ها بدرخشد.

کارتن و بسته بندی نبات صادراتی

نکات طراحی نبات بسته بندی برای صادرات

در تولید بسته بندی باید دقت خوبی را بکار برد. همچنین خلاقیت در تولید و طراحی بسته بندی بسیار اهمیت دارد و می تواند برگ برنده شما در برابر رقیبان باشد. زیرا یک طراحی جذاب و زیبا می تواند نظر خریداران و مشتریان را به برای خرید نبات بسته بندی به خود جلب کرده و در میزان فروش محصول نبات تاثیر زیادی داشته باشد. طرحها و رنگهای روی بسته بندی باید متناسب با نوع محصول نبات مثل نبات شاخه زعفرانی ، نبات شاخه سفید، نبات چوبی انتخاب شوند.علاوه بر داشتن یک طراحی قشنگ که بتواند نگاه خریداران و مشتریان را جذب کند، از کیفیت و استحکام آن هم نباید غافل شد.

در طراحی بسته بندی نبات های بسته بندی، معمولا از قالب های سنتی و نقش و نگار های مذهیبی و اسلامی و غیره که نشان دهنده هویت کشور ایران است استفاده می شود. همچنین قرار دادن یک پنجره روی نبات بسته بندی این امکان را برای مشتری فراهم می کند که بتوانند اصل محصول را مشاهده کرده و با اطمینان از کیفیت و مرغوبیتش نبات بسته بندی را بخرند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما