قیمت عمده زعفران اصیل ایران

قیمت عمده زعفران اصیل ایران در بازار به عوامل مختلفی وابسته است. اگر می خواهید از این عوامل و راه های کسب قیمت ان در بازار مطلع شوید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

قیمت عمده زعفران اصیل

قیمت عمده زعفران اصیل

قیمت زعفران ایران در بازار به عوامل مختلفی چون میزان کشت و پرورش، میزان برداشت، وضعیت اب و هوایی کشور، میزان بارش ها، قیمت و نرخ بازار، نرخ تورم، میزان واردات و صادرات ان و … بستگی دارد. هر یک از این عوامل به تنهایی می تواند تایر بسیار زیادر بر قیمت محصول نهایی بگذارد. بخصوص تورم که هزینه های تولید و کشت و در نهایت محصول نهایی را تحت تاثیر خود می گذارد.
برای اگاهی از قیمت این محصول باید سری به مراکز و نمایندگی های معتبر توزیع و پخش ان در سراسر کشور بزنید.

ایران بهترین تولید کننده زعفران

زعفران ایران به عنوان بهترین و مرغوب ترین زعفران در دنیا شناخته شده است. این زعفران به خاطر درصد بسیار زیاد خلوصی که دارد، رنگی بسیار غلیظ و عطر و طعمی بی نظیر دارد. مقدار خیلی کم این ماده با ارزش در داخل غذا، رنگی فوق العاده به ان می بخشد و غذا را به زیبایی تزئین می کند.
امروزه این محصول در مناطق مختلف کشور ما کشت و تولید می شود، اما محصول تولیدی استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی بهترین نمونه از ان می باشد. زعفران در قاین و تربت به میزان خیلی زیادی کشت می شود و محصول با ارزش این منطقه است که هم در بازارهای داخلی و هم خارجی از بها و قیمت بسیار بالایی برخوردار است.

کشور ایران تولید کننده بیش از نود درصد از زعفران دنیا است.

موارد استفاده از زعفران

قیمت عمده زعفران اصیل

زعفران را به عنوان یک طعم، عطر و رنگ دهنده عالی برای پخت و طبخ غذاها استفاده می کنند. این ماده با ارزش همچنین به صورت شربت زعفران، برای ارامش و شادر استفاده می گردد. از ان برای تزئین برنج هم استفاده می شود و طبع گرم ان خنثی کننده طبع سرد برنج است.
از این گیاه برای درست کردن حلوا و کاچی استفاده می گردد. در تهیه انواع اب نبات ان را به کار می برند. همچنین از ان برای رنگ امیزی نخ و پارچه ها استفاده می شود. از زعفران جوهرهای خوشنویسی در قدیم تهیه می شد و رنگ های طبیعی نقاشی را هم از ان می ساختند. برای تهیه و ساخت بسیاری از داروها، بخصوص داروهای ضد افسردگی نیز از زعفران استفاده می گردد.

تماس با ما