فروش عمده زعفران تربت حیدریه

فروش عمده زعفران تربت حیدریه ، در تمامی مراکز پخش و نمایندگی های فروش این محصول در سرتاسر کشور انجام می شود. با خرید عمده و فله ای زعفران از تخفیفات ویژه ان برخوردار می شوید.

فروش عمده زعفران تربت حیدریه

فروش عمده زعفران تربت حیدریه

زعفران تربت حیدریه، محصول شهرستان تربت حیدریه، از توابع مشهد واقع در استان خراسان رضوی است. این زعفران بسیار با کیفیت و مرغوب در زمین های کشاورزی این شهرستان، توسط مردم زحمت کش ان کشت و پرورش داده می شود و هر ساله در فصل برداشت زعفران، از زمین برداشت و برای فروش به مراکز پخش و توزیع ان در کشور برده می شود. زعفران این شهرستان یکی از بهترین نمونه های موجود در کشور است.

دلیل مرغوبیت زعفران تربت حیدریه

شهرستان تربت حیدریه، به دلیل دارا بودن خاک و اب و هوای مناسب، یکی از بهترین نقاط برای پرورش گیاه زعفران می باشد .این گیاه در استان های مختلف ایران می روید اما محصول تولیدی هیچ کدام از نظر کیفی به پای زعفران استان خراسان نمی رسد.
ابیاری ان فقط در فصل پاییز و ماه ابان انجام می شود. بعد از ان نیاز ابی این گیاه با بارش باران و برف تا فروردین تامین می گردد. گیاه زعفران درواقع گیاهی دیمی است و خود به خود زیر خاک رشد کرده و تکثیر می شود.
عملیات برداشت گیاه زعفران از زمین کاری وقت گیر و کمی پر زحمت و سخت است. چرا که باید در ساعت های اولیه صبح و قبل از طلوع افتاب این کار شروع شده و تا زمانی که نور خورشید هنوز چندان شدید نشده و گل زعفران باز نشده این کار ادامه یابد.

گیاه زعفران چیست

فروش عمده زعفران تربت حیدریه

گیاه زعفران، از خانواده زنبقیان است. این گیاه دارای یک ساقه و گلی به رنگ بنفش است. در قسمت میانی گل ها چند دانه کلاله قرمز رنگ وجود دارد، که این کلاله ها همان زعفران هستند. از این بخش گیاه زعفران استفاده های خوراکی و دارویی زیادی می شود . یکی از موارد مصرف ان خوش رنگ و طعم کردن غذاهاست.

سابقه تاریخی کشت زعفران

سابقه کشت و پرورش زعفران در ایران، به سالهای دور و زمان عهد باستان بر می گردد. این گیاه از کشور ما به کشورهای دیگری چون روم، یونان و چین راه پیدا کرد. بعدها گیاه زعفران به کشورهای عربی و اطراف دریای مدیترانه برده شد. ابتدا کشور ما تنها تولید و صادر کننده گیاه زعفران در دنیا بود، اما بعدها کشورهایی مثل اسپانیا، امارات، افغانستان و هند نیز وارد این عرصه شدند و به صادرات ان پرداختند.

تماس با ما